Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Vidovdan – priča o herojstvu, žrtvi i izdaji

Komentari (76) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 28 jun 2011 19:33
Milko Grbović
Moja već čuvena rečenica: Već sam stihom nešto rekao na tu temu.
Naravno, svestan sam da g. Vukadinović ovde nije fokusirao samu bitku, koliko odnos nekih Srba prema tom datumu.
Lično, ne znam pta je poraznije: Da su ZĐ i ČJ svesno odlučili da nekoga isporuče baš na Vidovdan, ili je gora varijanta d aoni nemaju pojma šta taj dan predstavlja za Srbe.

IZ VUKOVOG UGLA
„U neku ruku, svi smo mi potomci dezertera iz 1389e“ aforizam Brane Crnčevića

Kada ti etiketu nalepe posred čela
sud istorije gori od Strašnog Suda,
kroz vekove se duge u mit istina splela
i svi su drugi žrtve, a ja sam nešto k'o Juda.

Da moj postupak shvate, nisu baš nešto radi
svaki je čin izdajstva mojim imenom meren,
kad god negde zaškripi, svako se odmah vadi:
“Eh, samo da je onda Vuk istrčo na teren!“
Preporuke:
13
1
2 utorak, 28 jun 2011 19:33
Milko Grbović
nastavak pesme "Iz Vukovog ugla"

*
Na bojno polje dođoh, i živ se ubeutih
naši krenuli dobo, prosto ih seku ko repu,
al' strava kol'ko ih ima, više no mrava žutih
protiv tolike rulje poraz imaš u džepu.

Dok je poljem odzvanj'o sabalja zveket reski
na svoja pleća primih teške odluke breme:
- Ionako će Srbi postati narod nebeski,
al' nek preživi neko, bar da se zapati seme!

*
Od toga dana Srbi slave sve svoje pretke
a samo moje ime žigošu mrljom tamnom,
al' znaj da si i ti, što čitaš ove retke
potomak jedan od onih koji krenuše sa mnom..
Preporuke:
18
2
3 utorak, 28 jun 2011 19:56
Vlada Kanada
Na Vidovdan 2012. godine žuto-crvena NATO banda, ako ponovo bude "izabrana", a biće, potpisaće "nezavisnost" Kosova i Metohije.
Preporuke:
51
2
4 utorak, 28 jun 2011 19:57
Dušan Ariljević
Ima u našim životima mnogo većih, slavljenijih, popularnijih i zvaničnijih praznika. Ali nikad nemojte zaboraviti da bez Vidovdana nas, ovakvi kakvi smo – dobri i loši, moderni i konzervativni, levi i desni, napredni i nazadni, veliki i mali, pametni i glupi, plitki i duboki – kao naroda naprosto ne bi bilo.

Ovim setnim zaključkom, skoro lirskog teksta na "epsku temu" gospodin Vukadinović kao da je hteo na tren sve da nas pomiri!
Preporuke:
40
1
5 utorak, 28 jun 2011 20:01
Stanimir Trifunović
Veliki dan za istoriju čovečanstva!!!

Da nije utisnut u srpsku istoriju kao jedinstevni kod za dešifrovanje pojma slobode, pitanje je da li bi svi veliki svetski ratovi, kao i akteulni neokolonijalistički proces imali ovaj smer i intenzitet?!

Miran i bogougodan sveti srpski praznik svima,

srdačno, Stanimir Trifunović
Preporuke:
38
3
6 utorak, 28 jun 2011 20:17
Jasna Simonović
Izuzetno lepo napisano, gdine Đorđe....hronologija Vidovdana...i to onih značajnih, onih koji se "većinski poklapaju" sa originalom...
Baš bi bilo lepo da se na Vidovdan desi nešto originalno lepo za sve...verujem da bi to naši preci voleli....npr. da se kletva stavi na zasluženi počinak....onda i kajanje i oprost imaju veće šanse...
Preporuke:
24
6
7 utorak, 28 jun 2011 20:29
Zdravko
Bilo je po Srbe i gorih Vidovdana, nesumljivo, ali i ovaj koji smo dočekali nije nimalo svijetao. Sve se vidi na ovaj Vidovdan, i ko je vjera i ko nevjera, i to što se vidi ne sluti na dobro. Haška satrapija i sprdačina od suda i dalje neprekidno melje i gradi preciznu konstrukciju od laži, piše novu istoriju u kojoj je za Srbe ostavljeno, opet i ponovo, mjesto krivaca za sve. Domaći izdajnici u liku i djelu aktuelne vlasti takođe danonoćno rade da tu ulogu svesrdno prihvate i pripreme cijeli narod na izručenje. Izručenje sili i nepravdi. I što je najgore, ne vidi se ni jedna organizovana grupa koja bi u teškim vremenima koja dolaze povela ovaj sluđeni narod. Razoružani, ražalovani, rapolućeni, ibezumljeni a sve naizgled u smiraj ovog Vidovdana ljeta gospodnjeg 2011.izgleda tako uobičajeno. Tako je mirno da te jeza podiđe. Kao kad jaganjci utihnu. Neprijatelji i dušmani spremniji no ikad. Čeka se samo taj veliki znak kad će da krenu. Ko će biti Princip a ko nesretni đeneral Simović samo je pitanje
Preporuke:
38
2
8 utorak, 28 jun 2011 20:34
David Novaković
Isporučili bi ovi i Kneza Lazara da se od njih to zahteva.

No, kao što reče autor, šalu na stranu. Itekako su oni znali i planirali da isporuče Miloševića na Vidovdan. Hteli su da pokažu, eto, kako je utamničen jedan od najvećih rodoljuba na Vidovdan, praznik koji ima važnu ulogu dok svakog patriotski nastrojenog čoveka. Mislili su da će nas time potpuno ''demilitarizovati'' i zombificirati jer će to proizvesti potpuni osećaj nemoći. Isti onaj mučni osećaj koji smo imali dok je održavan NATO skup, kad je isporučen general Mladić i tako dalje prateći hronologiju događaja. Ali kod srpskog naroda to izaziva samo inat i prezir prema vlasti. Vratiće im se to kao bumerng. Jeste da sada delujemo dosta inertno, moga poniženja su došla posle toga, ali ja se nadam da se sve to skuplja u narodu. Samo se čeka okidač da sve pukne. Kao i seča knezova. Ekstradicija Miloševića je već ušla u istoriju ka njihov poraz i sramota. Uskoro će se to materijalizovati, pa će osetiti i fizičke posledice svoji dela.
Preporuke:
51
3
9 utorak, 28 jun 2011 20:54
Aleksa Đurić
Gospodine Vukadinoviću, svaka čast. Potpisujem svaku reč!
Preporuke:
25
3
10 utorak, 28 jun 2011 21:21
Zoran.M.
Na Vidovdan, svake godine Kosovski heroji sude nama Srbima.
I sude tako da:
Ko se na taj dan uzvisi, uzvisio se do veka.
Ko se na taj dan unizi, unizio se do veka.
A Vidovdan nije samo 28 juli.
Vidovdan je svaki naš dan.
I tu dalje priče nema.
Ili si heroj i živiš u slavi, ili si ništak i mreš kao rđa.
Preporuke:
28
1
11 utorak, 28 jun 2011 21:35
Vojvoda Vojislav
Znam da su svi protiv Srbije
ali Srbima dozlogrdilo je
znam da postoji dogovor s' nebom
ko tebe kamenom, ti njega hlebom
ali dokle tako, ali dokle tako

Čitav je svet počeo da nas mrzi
i svi su bili veoma brzi
i na svako naše znamenje
bacaju bombe, drvlje i kamenje
ali dokle tako, ali dokle tako

Sad kad nas bombama gađaju
Srbi se više ne svađaju
jer naše geslo saopštava
da samo sloga Srbina spašava
da samo sloga Srbina spašava

Svi oni koje smo branili
sada bi nas sahranili
češaće se gde ih ne svrbi
tek kada shvate ko su Srbi
jednom će shvatiti, jednom će shvatiti

Nema gore tragedije
nego biti iz Srbije
danas ceo svet navija
da se razbije Jugoslavija
ali ne može tako, ali ne može tako

Neka se spuste na zemlju
onda ću umesto pevanja
pogledati ih u oči
i pucati bez oklevanja
e, tako već može, pomozi nam, Bože.
Preporuke:
22
3
12 utorak, 28 jun 2011 21:39
Jasna*
Milosevic je od pocetka bio iskreni patriota ,a tu cinjenicu ne vide samo oni koji to iz raznoraznih razloga nece ,ili ne zele da vide.I nije Milosevicu Hag posluzio da se "iskupi"vec je on jednostavno bio takav i od takvog materijala, kakvim se i pokazao u Hagu,jer se covek ne menja preko noci,(i Seselj je od istog takvog materijala),a takvi polticari su retkost na srpskoj politickoj sceni.Posto je Milosevic,po Vukadinovicu bio "cinicni autokrata",posle njega su sve "simpaticne,prostodusne i velikodusne demokrate"na vlasti i evo uzivamo u blagodetima i rezultatima njihove vlasti.
A sto se tice kneza Lazara ,vrlo lose bi danas prosao na srbijanskim izborima.
Proglasili bi ga ekstremistom ,fanatikom,da ne upotrebim neku tezu rec, koji se inati mocnoj sili,(u danasnjem zargonu koji se "inati celom svetu").
Preporuke:
43
14
13 utorak, 28 jun 2011 21:49
Alexander "X"
Siguran sam da Vidovdan moze da se proda bilo bi dosta kupaca, bilo ni dosta i pokusaja sa nase strane (prodavaca). Vidovdan je istoriski to sto jeste, ne pravim od njega mit ali se ne sprdam sa istim. Da ga slucajno Amerikanci imaju sigurno se ni bi srozao na nivo na koju su ovu zemlju doveli ljudi koji ne razumejeu ni sta je Vidovdan ni sta je zemlja. Ja vam se pridruzujem za ne znanje se ne mozemo ljutiti jedni na druge, neko je imao strozije roditelje komuniste, neko ih nije ni imao ali Srbija bez Vidovdana bila bi ista kao Srbija bez Kosova, nekako prazna, ne dorecena.

Slava svim zrtvama za Srbiju.
Preporuke:
35
3
14 utorak, 28 jun 2011 22:05
Marko Gay
"bez Vidovdana nas, ovakvi kakvi smo – dobri i loši, moderni i konzervativni, levi i desni, napredni i nazadni, veliki i mali, pametni i glupi, plitki i duboki – kao naroda naprosto ne bi bilo."

Apsolutno. Slazem se.
Preporuke:
21
2
15 utorak, 28 jun 2011 23:12
Observantes
Tako je Jasna*!
Preporuke:
11
0
16 utorak, 28 jun 2011 23:20
cuban_linx
U svakom slucaju, nema dana kao sto je Vidovdan. Laku noc.
Preporuke:
16
1
17 utorak, 28 jun 2011 23:55
Senka
@ Vlada Kanada
Puj, puj, puj...Daleko bilo, da zlo ne cuje....
Preporuke:
13
0
18 sreda, 29 jun 2011 00:11
Srbin iz Srpske
Ovdje je u jednom gradiću sinoć izgorjela poslovnica čačanskog "Vapeksa", čiji je strateški partner ruska grupa Foumlajn. Pošto je Žika živac dežurni krivac tako su i u ovom slučaju instalacije. Jeste da je simptomatično da se sve desilo uoči Vidovdana i da se desilo firmi iz Srbije i da je požar krenuo iz kruga gde je bilo puno tek dovezene sirovine, pa je tek onda zahvatio zgradu.Dvadesetak ljudi je ostalo bez posla. Baš nemamo sreće za Vidovdan.
Preporuke:
15
1
19 sreda, 29 jun 2011 07:51
MP
Autor:"...bilo bi samo jedan u nizu ružnih i tužnih – ili, možda, mudrih i hrabrih – političkih gestova "
Sa ove distance i situacije u kojoj se nalazi Srbija,meni je veoma jasno da je Miloševiđeva vidovdanska isporuka Hagu(SAD) tužna i ružna.
Preporuke:
14
0
20 sreda, 29 jun 2011 08:30
Bojan Todorović
„Ničim Milošević nije zaslužio.....ni ono vidovdansko poniženje koje mu je priredio DOS“

Osim - naravno- sitnicom da postoji obaveza izručenja osumničenih za ratne zločine koju je nekoliko godina ranije ( gle čuda ! ) potpisao SAM MILOŠEVIĆ U DEJTONU.
I drugom sitnicom da je on bio jedan od glavno osumnjičenih.
Treba dodati da je i pre i posle Miloševića značajan broj ljudi jednako isporučen haškom sudu, ali po Vama Đorđe, iz nekog razloga to za Miloševića nije trebalo da važi.
Zašto?

Da li zato što je „Sloba – Sloba“ pa za njega ne treba da važe baš sve obaveze, čak ni one koje je sam potpisao?
Odmah da kažem – da se pitao „legalista“ ili Tadić – on bi i dan danas uživao u dedinjskom opljačkanom bogatstvu, jer prvi ne poštuje ni domaći sud i pozive od njega, a drugi fasciniran peveljkama oprašta ogromne milionske sume čak i kad ovi javno – pred sudom - priznaju da su ih ukrali.
Poštovanje obaveze i zakona je ipak nešto drugačije od onoga što oni i Vi podrazumevate.
Preporuke:
5
22
21 sreda, 29 jun 2011 09:47
slobodan 50
srpska istorija je veoma teška, nesretna, puna izdaje, prodaje i "filozofiranja".kratki su vremenski intervali, gde se u srbiji živelo spokojno i gde je bilo prostora za školovanje i napredak.period posle drugog rata je bio takav, ali gle čuda: veći deo naše kvazi elite ga proglašava za mračni deo istorije i kao deo istorije, gde je sve upropašćeno...to je to.dakle, standardi kao što su s.m. i šešelj su nedostižni i nerazumljivi takvoj eliti.znači, vratiti naše školstvo na prethodni nivo, pokušati vratiti i kvalitet zdravstva, pokrenuti poljoprivrednu proizvodnju na maksimalan način.povratiti iskrene strane prijatelje...normalno, nadati se, da će se "desiti" novi srpski vođa.normalno, prethodno, sve granice i aerodrome zatvoriti, kako bi se novac vratio i kako bi smo smanjili spoljni dug na najmanju moguću veru, te time, omogućimo našoj deci, makar i malo bolji život od ovih naših...lepo je govorio s.m., ali drugi su odneli katastrofalnu pobedu po srbiju.mediji su čudo.
Preporuke:
11
0
22 sreda, 29 jun 2011 12:00
SLOBODAN 50
BOKICE, AJ MALO, IMAJ MALO POŠTOVANJA I STILA.NIJE OVO DAN I TEMA ZA TEBE.PRESKOČI OVO, JER SI SE SAM DEKLARISAO ŠTA MISLIŠ O "NEBESKOJ SRBIJI".PIŠI TAMO O KAMATAMA, EVRIMA, ITD...TVOJA MERA I ONO ŠTO TI TEČE KROZ VENE SE MERI U NOVCIMA...AJ.
Preporuke:
17
1
23 sreda, 29 jun 2011 12:22
S
Mislim da je upravo Vidovdan naš najznačajniji praznik i najveći jer je tada Sv.Knez Lazar za ceo naš narod izabrao nebesko carstvo,umesto zemaljskog i zbog toga mi Srbi jesmo nebeski tj.Hristov narod.To potvrđuje i naša tragična istorija kroz vekove do danas jer nema vaskrsenja i spasenja bez krsta i stradanja.
Preporuke:
8
0
24 sreda, 29 jun 2011 12:27
Sa Kosova
Mislim da je baš Vidovdan naš najveći i najznačajniji praznik jer je toga dana sv.Knez Lazar za ceo naš narod izabrao nebesko carstvo ,a ne zemljsko.Zbog toga mi Srbi jesmo nebeski tj.Hristov narod.To potvrđuje i naša tragična istorija kroz vekove pa sve do ovih dana,jer nema vaskrsenja i spasenja bez krsta i stradanja.
Preporuke:
9
1
25 sreda, 29 jun 2011 12:56
retorika
da li je gospodin obavešten o 'politikinim'kadrovima,o modelu za dodelu 'politikine'nagrade i dejstvovanje tijanića,normi postavljaja važnih ljudi u kulturi na medijima,upravnih odbora,skarednooportuno!verovatno je da zna,i to zna bolje od nas u nevidljivosti-u lageru srbija!mi samo slutimo a slutnja,strah i drhtanje,je jezivije jer je refleksija neposredovana nego kada ste pristali da budete u bubnju vladajuće paradigme.cilj opravdava sredstva?ali zaista se već postavlja pitanje zašto i da li je uopšte etički,već nekoliko godina unazad,pojavljivati se na rts-u,u'politici'...i činiti,fiziognomisati zajedno sa ubicama javnosti to strašno i zazorno mesto,davati mu legitimitet i veštačku ali efikasnu ekstenziju koja ga konstituiše a da ona,u noćnim posetama,u stvari odvodi,briše i muči mnoge intelektualce i stvaraoce i ubija ih daleko od očiju svake vidljivosti.kada će'nezavisni'i 'slobodni'najzad izboriti svoje mesto slobode?i vi gospodine vukadinoviću?pitanje je retoričko i apsolutno
Preporuke:
5
0
26 sreda, 29 jun 2011 13:24
misterbiti
sta ce vam zemlja Kosova-kad ste vi nebeski narod.
Preporuke:
1
18
27 sreda, 29 jun 2011 13:28
Dule
{što je konkurencija za Brankovića danas više nego žestoka, a u Obiliće se – sem u vreme predizbornih kampanja – slabo ko upisuje}

Obilići su generali Lazarević i Pavković. Lazar je Slobodan Milošević.
Preporuke:
15
5
28 sreda, 29 jun 2011 13:52
Pantelija
Sudeći po onom što Vladika Kačavenda radi, mi smo ne samo nebeski već i topao narod!
Preporuke:
1
8
29 sreda, 29 jun 2011 14:01
Dejan Mihailović
Svaka čast za članak.
Preporuke:
4
2
30 sreda, 29 jun 2011 14:12
Danski Srbin
Neznam koliko je cenjena publika informisana, da postoji jedno malo pleme u Crnoj Gori (BRATONOZICI), koje sa kolena na koleno vec 600 godina usmeno prenosi ( pismenost je fenomen novijeg datuma)rodoslov u kome je Vuk Brankovic najvazniji akter. Pre njega su njegov otac Branko Mladenovic i deda Mladen Subic Zrinski.
Svi taj rodoslov, za sve ovo vreme, uce napamet.
Tako se to zadrzalo do danasnjih dana.
Moj predak, Vuk Brankovic, je bio pragmatican i pametan covek. Ako ne mozemo pobediti, mozemo preziveti.
Kamo srece da nas je neki takav vodio u neulazak u Prvi svetski rat, ili neki slican izbegao nase angazovanje, kad su se veliki ubijali u drugom ratu." Kad slonovi vode ljubav, strada trava".
Ako apstrahujemo epsku poeziju, gde su pesnici nasli u mom pretku zrtvenog jarca i opravdanje za nasu kosovsku propast, kao da bi smo ,onako malobrojni, i sa tri Vuka mogli pobediti tursku ogromnu armiju, onda je predak bio pametan da spase sta se spasti moze.
Preporuke:
3
5
31 sreda, 29 jun 2011 14:27
Tatijana
Ima nešto na ovim prostorima srpskim, što svakoga obavija spolja i ispunjava iznutra. To nešto ne mogu ni da shvate ni da osete oni koji nikada nisu živeli ovde. Nekoga u prolazu, to nešto samo malo okrzne i od toga mu bude nekako lepo i prijatno, ali mu je istovremeno i nejasno i neuhvatljivo. A to nešto je Vidovdan. Ona životna sila, koja se sliva s vedra neba ili se pije sa svakom kapi vode, a prima se i živi samo u srpskoj duši, koja jedina zna i ume da to budno čuva, hrabro brani i neguje plemenitošću.
Preporuke:
5
1
32 sreda, 29 jun 2011 14:33
Beli Orao
Poštovani prijatelji,
Izvinite, ali smatram da Gaja niste razumeli, jer nije nastavio. Taj ne misli tako nego nego naopako.
Preporuke:
6
0
33 sreda, 29 jun 2011 15:19
Danski Srbin
Moja prica o plemenu BRATONOZICA, geografski polozaj oko 45 stepeni i 20 kilometara severno od Podgorice,ne bi bila cela, bez moje sumnje i ,mozda, objasnjenja ovog fenomena.
Iz pocetka sam to dozivljavao kao Crnogorsku potrebu velicine( ako nema bolje, dobro je biti i potomak velikog izdajnika), poenta je uvek na pojmovima veliko i slavno.
Nesto poznavanja istorije i moj urodjen smisao za logiku mi je dao, mozda, objasnjenje.
Kada je Smederevo konacno propalo i Grgura Djudjevog oslepili i odveli u Jedrene, neko mu je pomogao da pobegne. Normalno, on nije mogao nazad u Smederevo, jedina mogucnost je bila da ide u crnogorska brda, gde su delovi meropa Vuka Brankovica izbegli posle kosovske propasti.
Mlad covek je nekoj lokalnoj devojci napravio sina i otisao preko Hercegovine u Ugarsku.
Selo je odjednom imalo "princa". To ne prolazi bez dugog pamcenja. Veselo je da je, izmedju Grgura i mene, jedina obrazovana osoba bio moj otac Duro( svestenik).Ostali su aristocobani.
Preporuke:
3
0
34 sreda, 29 jun 2011 15:31
Nina
Zamislite da Milosevic nije izrucen Hagu i da je ziv. Bio bi u Zabeli po odluci Vrhovnog Suda Srbije kao narucilac ubistva Ivana Stambolica. Pravosudnom odlukom ovog suda on je oznacen kao narucilac politickog ubistva.
Preporuke:
3
9
35 sreda, 29 jun 2011 15:49
Dušan Ariljević
@Dule: Obilići su generali Lazarević i Pavković. Lazar je Slobodan Milošević.


Ako je S. Miloševć Lazar jel to znači da je njegova žena, (Mira Marković) Milica a njihova ćerka Marija možda Olivera Hrebeljanović?
Preporuke:
4
12
36 sreda, 29 jun 2011 16:17
Vasa
Ne nisu znali!? Ma sve su znali i Čeda Jovanović i Zoran Djindjić i ostali, i Vojislav Koštunica...

Nije Vidovdan slučajana datum idatum kojeg će se neko seetiti slučajno! Za taj sveti dan se pripremaju svi danima i najavljuju se svečanosti, svake godine.

Sad kad su videli da su uništili Srbiju, sad se svi vade.

Znao je Zoran Djindjič da isporučuje Slobodana Miloševića na s veti Vidovdan, kao što je na ulasku znao i rekao Slobodan Milošević koga su sprovodili iz Bačvanske!

To je bila izdaja i te ljude koji su to učinili pratiće istorijska činjevnica da su napravili izdajstvo, koje do tada niko nije učinio , tako jadno i udvornički!
Preporuke:
15
1
37 sreda, 29 jun 2011 16:24
@Dušan Ariljević
"Ako je S. Miloševć Lazar jel to znači da je njegova žena, (Mira Marković) Milica a njihova ćerka Marija možda Olivera Hrebeljanović?"

Ne, to znači da ste Vi bukvalista.
Preporuke:
14
1
38 sreda, 29 jun 2011 17:04
Ružičasti panter
Milošević je dugo bio jugoslovenski patriota jer je imao neke iluzije o jugoslovenstvu - plemenite iluzije ali ipak iluzije. Razvoj jugoslovenske drame je bio osvešćujući za njega (kao i za mnoge srpske komuniste) tako da je konačno postao srpski patriota.
Autokrata nije bio jer Srbija u njegovo vreme nije bila autokratija ni formalno ni suštinski. Da li je bio ciničan to možda znaju oni koji su bili u njegovoj neposrednoj blizini. A ako se prosuđuje na osnovu njegovih nastupa u javnosti, u njima nije bilo ni cinizma ni ironije.
Preporuke:
14
1
39 sreda, 29 jun 2011 17:13
@misterbiti
Da bismo napravili raj na zemlji.
Preporuke:
6
0
40 sreda, 29 jun 2011 18:18
srđan conić
Od 1989. godine do danas pa nadalje kada se govori o Vidovdanu govoriće se o Slobodanu Miloševiću. Svoju političku i ličnu sudbinu on je svesno vezao za ovaj važan srpski praznik. Što vreme bude više prolazilo to će se pokazati koliko je njegova uloga bila važna i pozitivna. Izručenje i mučenička smrt daju mu još veći oreol. Zbog toga i ocena da je on cinicčni balkanski autokrata koji je valjda imao sreću da bude prodat Hagu da bi ga srpski narod pamtio kao junaka neutemeljene su prilično plitke i mogu se okarakterisati kao udvoričke i bojažljive. Jer ako je on bio cinični autokrata šta je današnji predsednik. I sam Đorđe je u Utisku nedelje okarakterisao kakva je privatizacija bila pod Miloševićem a kakva od 2000.Kakvi sz zločini napravljeni i prave se prema srpskoj radničkoj klasi koja se polako gasi. Ako je njegov sistem bio autokratski kakav je ovaj prodajno izložbeni bez prava žalbe. Zbog toga je došlo vreme da se o Miloševiću govori bez cinizma. Bar toliko jer sud istorije mu je naklonjen.
Preporuke:
13
0
41 sreda, 29 jun 2011 19:30
Zoran Tucaković
LAZAREV ZAVET

Care Lazo, od Srbije glavo,
Teški tebe pritisnuli jadi:
Put nebesa krenuo si pravo –
Sad ti narod umire od gladi...

Kosovski si zavet ostavio,
Teškom kletvom Srbina zakleo.
Pun si vere u Gospoda bio,
I dušom se ka njemu uzneo.

Vidim kako ispred vojske jašeš:
Za tobom je krenuo k'o treba,
A ne marva koja repom maše,
I priliku da pobegne vreba!

Krvariste u strašnom pokolju
Za nebesko carstvo srpskom rodu,
I padoste na Kosovu polju
Za krst časni, i zlatnu slobodu.

Mnogo vode Drinom je proteklo …
Kosovo je opet razbojište;
Opet boli što je nekad peklo,
Opet Srbin spasitelja ište.

Narod bedni koru hleba traži,
Al' gladnome siti ne veruju
Nego množe nesreće i laži,
I besmislom srpsku dušu truju.

Kolevka se kosovska razbija,
A božuri odlaze u priče …
Kako gladan bitke da dobija,
I sprečava da smrdljevak niče?

Oj, Lazare, osvetli nam pute,
Opameti usijane glave –
Hoće dušu da nam raspolute,
I Srbiju celu da zatrave!
Preporuke:
9
0
42 sreda, 29 jun 2011 20:45
Observantes
@misterbiti
„sta ce vam zemlja Kosova-kad ste vi nebeski narod.“
Pa o tome se i radi! Metohija i Kosovo su „kosmodrom“ za „nebeski narod“. Jednom višedimenzionalnom narodu ugasiti „metafizičku dimenziju - biće“ je genocidni atak na taj narod. Zato i hoće da ga otmu Srbima.
Preporuke:
12
0
43 sreda, 29 jun 2011 21:49
Dejan
Znao je Đinđić vrlo dobro da je Vidovdan, toliko zanet poslom nije bio.

Koliko me sećanje služi, Milošević je izručen baš tada, jer je i tada 1. jula trebalo da se dobije nešto iz "siromaške kuhinje" EU i Amerike, bilo je u pitanju nekoliko stotina miliona dolara, pa se ovima žurilo.
Preporuke:
5
0
44 sreda, 29 jun 2011 22:29
Bojan Todorović
Inače mitomanija, sklonost ka mističnom, praznoverje i sujeverje nikad nisu nedostajali na ovim podnebljima. Sklonost da se stvara mit od sasvim bizarnih i svakodnevnih pojava i događaja najčešća je kod primitivnih naroda na niskom nivou civilizacije, ali pojačava se i udrugim sredinama u trenucima teške krize, kako materijalne tako i moralne.
Milošević je svoj zločinački poduhvat i temeljio na tim osećanjima i sklonostima.
Mit do mita, simbolika do simbolike, dok ti ne pripadne muka od toliko simbolike.
Čak i beznačajno koincdiranje jednog datuma sa nekoliko istorijskih događaja se koristi da se čitaocima imputira kako“tu mora da ima nešto“.
Ima.
Šipak.
Dan kao i svaki drugi.
Preporuke:
3
12
45 sreda, 29 jun 2011 22:30
Bojan Todorović
Ako je kosovski boj bio na Vidovdan a slavi se 600 godina događaja – meni poprilično logično izgleda da će skup biti isto na Vidovdan – ali za 600 godina.
Ili to Vama izgleda kao čudo neviđeno?
Uzgred – mogao bih se kladiti da postoje datumi koji vezuju više značajnih događaja, ali naravno – ne sadrže nasušnu dozu patetike: Lazar – Murat, Obilić – Branković, kao ovaj.
Ipak – patos bez premca je konstatacija : Bez Vidovdana – ni nas ne bi bilo !
Nazdravlje!
Preporuke:
1
12
46 četvrtak, 30 jun 2011 00:01
aleksandar, oslobodjen za malo
Postovani komentatori, ljubitelji lika i dela,SM, licno bih voleo da g. Vukadinovic,(kao i ja)nije u pravu, ali cinjenice, izvrsena dela i nedela prema sopstvenom narodu, su neumoljive. Voleo bih ja da je on bio iskreni nacionalista, i da je bio dovoljno mudar da povede srpski narod u neki nacinalni preporod, ali rezultati njegovog delovanja,su: potpuno moralno posrnuce nacije; pogibija oko 150.000 Srba u ratovima; oko 400.000 izbeglica, U Srpskoj Krajini odnosno Hrvatskoj, Srba ima u tragovima; Kosovo okupirano; tekovinu koju mu najvise podmecete, Republiku Srpsku, je u stvari ostvario Mladic uz pomoc naroda; Stvaranje najorganizovanije mafije u svim oblastima ljudskog stvaranja kao i uobicajenih krim.aktivnosti; proizvodnja tajkuna koji i danas vladaju iz mraka ovom privredom;da ne govorim o potpunom osiromasenju i oboljevanju nacije.Ostavimo se mitova i legendi o coveku koji to nije ni izbliza. Mislite svojim glavama.....
Preporuke:
3
10
47 četvrtak, 30 jun 2011 01:22
Turas
Vidovdan je slavski kolač svakome Srbinu. Jedan dan vekovne srbske tradicije,pokolenjima za poštovanje.Zato je i rečeno:Zemaljsko je carstvo za malena a nebesko zavek i do vijeka.Ko se usudu ovoga dana podsmeva taj Srbin nije.
Preporuke:
4
1
48 četvrtak, 30 jun 2011 04:10
Ružičasti panter
@Aleksandar, oslobodjen za malo

Napoleon je Francusku ostavio ekonomski potpuno uništenu, državna kasa je ispražnjena , zemlja je izgubila sve kolonije koje je osvojila od 16. veka do Revolucije, njen međunarodni uticaj - brižljivo građen od vremena Rišeljea i Luja 14-og sveden je na nulu, nacionalna teritorija je smanjena u odnosu na onu iz vremena Luja 16-og, broj poginulih u ratnim pohodima prelazi cifru od 1.700.000 ljudi. Francuska je prinuđena da plati 700 miliona franaka odštete pobednicima sa Vaterloa (prvobitan iznos od 800 miliona smanjen je zahvaljujući ruskom caru) i da izdržava 150.000 okupacionih vojnika na svojoj teritoriji.
Izmučena ekonomski, demografski smanjena, politički ponižena, Francuska je i duboko podeljena. Za vreme Belog terora obračunavaju se roajalisti, protivnici i pristalice Napoleona. Neki učesnici u Vladi od 100 dana su linčovani, neki maršali streljani, desetine hiljada ljudi je strpano u zatvore, u zemlji vladaju haos, strah i beda.
Preporuke:
14
0
49 četvrtak, 30 jun 2011 04:14
Ružičasti panter
2.
To su činjenice. Problem je što se o nekim istorijskim ličnostima ne može suditi isključivo na osnovu golih činjenica. U takve spadaju, u krajnjoj liniji, i car Lazar i Karađorđe i Milošević. Njihova veličina je u onome što su pokušali a ne u onome što su učinili. Od njihovih naslednika - i običnog naroda i narodnih vođa - zavisi da li je taj pokušaj bio vredan žrtava.
Preporuke:
14
0
50 četvrtak, 30 jun 2011 16:46
Jasna*
@Ruzicasti Panter
Bravo za komentar ,ali nekim ljudima ne vredi objasnjavati, nista ne kapiraju,pogotovo onim umisljenim, koji drugima preporucuju da misle svojim glavama ,a sami svoju ne koriste!
Preporuke:
5
0
51 četvrtak, 30 jun 2011 17:25
aleksandar, oslobodjen za malo
Postovani PINK panteru, tacno je sve sto ste napisali o Napoleonu, kao i o casnim namerama Karadjordja i Kneza Lazara, po kojima ih pamtimo, ali koje su namere SM to niko nezna, mislim da je jedina njegova namera bila da se sto duze zadrzi na vlasti. Ni iz jednog jedinog njegovog poteza se ne vidi njegova casna namera, a ako to pak vi znate molio bih vas da mi to pojasnite, ja sa tom osobom nisam bio bliski prijatelj pa mi se nije ni poveravao, o svojim namerama. Ja pamtim obecanja o Svedskom standardu, brzim prugama, i kojekakvim drugim sarenim lazama. Nikada od njega ni od njegovih saradnika ni rec nisam cuo o jasnom nacionalnom programu oko koga bi se okupila cela nacija, (neko novo Nacertanije) a koji nam je kao naciji nasusno potreban, jer smo dotakli dno u svim aspektima bivstvovanja jedne nacije, pa ako se brzo ne okupimo nestacemokao narod. mislite svojom glavom narode srpski....
Preporuke:
2
8
52 četvrtak, 30 jun 2011 18:18
Bojan Todorović
@aleksandar, oslobođen za malo @ Ružičasti panter

Najpre izvinjenje što se nepozvan mešam u diskusiju, ali želim samo da dodam par detalja, nikako da arbtriram.
Konačni ishod i krajnji skor nečije vladavine svakako su najmerodavniji činioc za procenu uspešnosti iste, ali svakako nisu jedini.
Živi smo svedoci da je bilo BAR PET PRELOMNIH TRENUTAKA kada je i Srbija ( pa samim tim i Jugoslavija ) MOGLA da krene nekim drugim putem, a događaji nekim drugim tokom.
Ali nije.
Svesno i sa ciiljem (?).
Ono što je od ključne važnosti, a što ( čini mi se ) Vi zanemarujete je: Ko je odlučivao o narednom koraku?
U čijim rukama je bio ključ daljih događaja?
Nemojte (Panter ) nesrećnog Lazara kome je moćna vojska došla na granicu i predala ultimatum, koji NIJE IMAO IZBORA,porediti sa čovekom koji je imao sve puteve ovog sveta a on je nadmeno, bahato, podignute brade otpisivao molbama i vapajima da se problem reši mirno.
Ne ide.
Preporuke:
1
9
53 četvrtak, 30 jun 2011 18:33
Bojan Todorović
Poređenje sa Napoleonom takođe je neprimereno.
Kao uostalom i svako poređenje političkih poteza i stavova ako među njima leži distanca od nekoliko vekova. To primećujem kao omiljenu disciplinu kod Antonića i Vukadinovića, ali ne znam da li oni ne shvataju koliko je to pogrešno i opasno ili za to jednosatavno ne haju.
OSVAJANJE je svojevremeno bio imperativ da se pokaže moć i čvrstina vladara.
Kao i torture, javna pogubljenja, dovođenje roblja, haranje osvojenih teritorija i ostali repertoar PODRAZUMEVAN I PRIHVAĆEN U TO DOBA.
Da pojednostavim:
Ako je Napoleon ili neki njegov oficir – recimo – pregazo konjima nekog nesrećnog putnika – taj bi bio sklonjen da ne smeta.
Ako bi Predsednik ili premijer neke države danas PREGAZIO pešaka – njegova karijera bi bila gotova i išao bi u zatvor.
Ko normalan ( osim u stripu ) pokušava da poredi vreme, događaje, odnose i relacije sa distance od nekoliko vekova ?
Preporuke:
2
9
54 četvrtak, 30 jun 2011 18:46
Observantes
Šta je strateška poenta udružene kroato – montenegrističko- šiptarske propagandne osovine? Poenta je u tome da se propagandom srpski narod ustanovi za agresora 90-tih. Zašto je to bitno? Pa bitno je zato što „nebeski narod“ nema istorijsku fašističku mrlju a sam je fašizmom osakaćen (Srbija je danas najmultietničkija država na Balkanu!) pa je i Srebrenica deo tog kalupnog antisrpskog propagandnog, lažnom mrljom motivisanog, hiperbolnog mozaika. Biti „nebeski narod“ je multidimenzionalni princip nastao kontinuiranim slobodarskim impulsom u Srba koji su večitom žrtvom prišli Bogu i time se kvalifikovali za nepristrasno civilizacijsko poštovanje od onih koji su humano avangardni i humanizmu skloni.
Preporuke:
10
0
55 četvrtak, 30 jun 2011 18:47
Observantes
Iz više dimenzionalnosti rađa se kosmopolitizam i univerzalizam jednog naroda. Srpski narod je svojom, kroz vekove na slobodarskoj žrtvi građenoj metafizici rodio najveće naučnike, umetnike, sportiste koji su svetu doprineli, unapredili ga i oplemenili. Narodi bez te slobodarske metafizike (na srpskom primeru Lazarove kosovske) teško da su svetu nešto plemenito dali. Ta njihova jednodimenzionalnost (otimati Srbima kuće i njive, manastire i crkve, ubijati ih masovno i ponavljano, samolaganjem o samosvojnosti i s plagijatstvom pisma i pismenosti...) uvek je hranjena antisrskom mržnjom kojom su mislili da artefaktom (propagandom o srpskoj agresiji) mogu da se prevarom kvalifikuju u one „nebeskima“ sličnim.
Preporuke:
11
0
56 četvrtak, 30 jun 2011 18:49
Observantes
Sve što je „njihovo“ višedimenzionalno je najčešće istrumentom propagande, (ispostaviće se) preoteto i autentično srpsko. Obične i večito sluge okupatorske su, vreme je potvrdilo . Samo su u tome linearni. Izmišljeni i pakovani medijski spin, uz okupatorsko sponzorstvo, nije prečica do višedimenzionalnosti i pseudoneoromantizama kroato – montenegrističko- šiptarske osovine. Oni bi u stvari da priđu Srbima (ne zbog ljubavi već zbog krađe kvaliteta) ali istorijski ponavljanim štetočinskim činjenjem (samoprevareni, u zabludi da su uspešnom politikom vođeni) su sve dalje od njih. I to ih boli , ta civilizizacijska beznadežnost i nacionalna nepotvrđenost i posle svih prevara i zverstava koje učinili prema plemenitom srpskom rodu.
Preporuke:
10
0
57 četvrtak, 30 jun 2011 18:52
Bojan Todorović
Na kraju – ono čega smo opet svi bili svedoci :
Golgota krajiških Srba je nešto retko zabeleženo u istoriji.
Jeste zabeleženo, ali jeste i retko.
Ono što mislim da nije zabeleženo ( ako neko zna bolje – neka pomogne ) je da „otac nacije“, „veliki vožd“, „novi Karađorđe“,“branitelj“ i „zaštitnik“ sedi u nežnm zagrljaju svoje voljene u njihovom udobnom letnjikovcu dok nesrećni narod ( ZA KOJI SE JE ON „BORIO“ ?? ) preživljava Golgotu epskih razmera, na ulasku u Srbiju im se stavlja rampa, medijima se ZABRANJUJE da prenesu vesti a njihovom predstavniku ( nesrećni „predsednik“ Martić ) se na vapaj „ Šta da radim??!!“ Poručuje : UBIJ SE.....
Razmere nemorala, samoživosti, neosetljivosti, sebičluka i bezosećajnosti tog mahnitog bračnog para ja ne mogu da pojmim, a pitanje je i da li će istorija moći.
Koliko god se jedili pojedini ovde ja nemam druge asocijasije nego - Hitler i Eva Braun.
Pa Vas smolim da ne vređate časnog Cara Lazara poredeći ga sa ..... neću da napišem.
Preporuke:
2
8
58 četvrtak, 30 jun 2011 18:52
Observantes
I dalje beže od Srba a tako žarko žele da im se civilizacijski približe. Tako raspolućena „liga udruženih“ , pseudonacionalno konstruisanih istoriskih vagabunda jedino ima šansu kad fašizam dobije na globalnoj snazi. Ali fašistička jednodimenzionalnost i refleksna sklonost njoj nikada nije pobedila pa neće ni u ovo vreme jer ima jedan neizlečiv hendikep a koji se zove mržnja.
Preporuke:
9
0
59 četvrtak, 30 jun 2011 20:21
aleksandar, oslobodjen za malo
Postovani "OBSERVANTES", potpuno se slazem sa vasom pseudoobservacijom, o visedimenzijonalnosti srpske nacije i "SRPSKOG JEZIKA" ,a ko ovo ne razume nikad ni nece.Vas cinizam je fenomenalan. Postovana "JASNA" bojim se da ste vi zaljubljeni u SM, pa ste u svojoj glavi stvorili sliku o tom coveku kakvog bi vi zeleli , iskreno i ja bi zeleo da je on stvarno bio onaj iz vase maste, a ne onaj stvarni koji je sve upropastio cega se dotakao.Postovani "BOJANE" slazem se da je SM vukao neke iznudjene poteze, ali to ne amnestira njegovu globalno posmatrajuci i analizirajuci negativnu istorijsku ulogu i porazavajuce rezultate minulog rada. mislite glavama srpski narode.....
Preporuke:
1
8
60 četvrtak, 30 jun 2011 20:27
Hernanes
Nisam mislio da ću ikad na ovom sajtu pročitati ovakv hvalospeve Miloševiću koji se kreću od "srpskog patriote" pa do svrstavanja uz rame Karađorđu i Svetom Knezu Lazaru.
Kad je drug Milošević konačno zajašio na vlast uradio je ono za šta ga je partija i obučavala, nastavio je da na uštrb Srba i Srbije održava septičku jamu zvanu Jugoslavija. Omogućio je svojoj drugarici da osnuje partiju koja se prema Srbima i Srbiji ponašala isto kao i LDP. Udario je temelje organizovanog kriminala i ustoličio Miškovića i Beka. Milošević nikad nije bio Srbin ni po svom opredeljenju ni po svojim idealima ni po svojoj veri i senzibilitetu. Produkt KPJ ne može biti Srbin.
Često narod danas spominje njegovo upozorenje da će nam se desiti ovo što nam se desilo. Pretpostavljam da je svako ko je iole objektivan mogao da zna da od ljudi koji su defilovali iza Koštunice ne može doći ništa dobro. Možda su nas samo razmere bezobrazluka iznenadile. Tito je započeo, Slobodan nastavio a deca komunizma dovršavaju.
Preporuke:
3
10
61 četvrtak, 30 jun 2011 20:32
Peko
@Vasa

Zašto, Vaso, u isti koš trpaš Čedu, Đinđića i Koštunicu. Zar ne vjeruješ Koštunici da NIJE ZNAO? Parola neprijatelja Srbije je: "svi su oni isti". Nisu isti!
Preporuke:
1
4
62 četvrtak, 30 jun 2011 21:06
Observantes
Vaša impresija je tipična i žao mi je ali ja ovo nisam namenio Vama. Da bi ste mene razumeli potrebno je mnogo više od „oslobođenosti za (dozirano) malo“. Potrebno je malo više lojalnosti arhetipskom, svom. Cinizam sigurno nije moj nego je više Vaša ambitendencija po principu : hteo bih al' ne znam, razumem ali ne razumem, lepo al' mi se ne uklapa jer vređa moju zabludelu prethodnost. Nema tu kalkulacija. Ne polemišem sa zamućenim izvorom. Dakle, samo bistro a Vi ste daleko od toga i to ne „za malo“ nego „za mnogo“!
Preporuke:
8
1
63 četvrtak, 30 jun 2011 21:10
Jasna*
@Aleksandre oslobodjen al za malo,da vi stvarno mislite svojom glavom,ne biste se sluzili tako plitkom argumentacijom,ko je u koga zaljubljen,jer to ne mozete da znate,ipak se ne poznajemo.Ja isto tako mogu da tvrdim da ste vi zaljubljeni npr u Kostunicu,ali mi ne pada na pamet.
Da stvarno mislite svojom glavom ,valjda bi vam zazvonilo neko "zvonce za uzbunu" u istoj,makar samo zbog cinjenice da ste istomisljenik povodom uloge u bliskoj nam istoriji i licnosti S Milosevica, sa ovim nesretnim Bojanom Todorovicem npr.
Ali posto vama nista ne "zvoni",vi i vama slicni ste se 5.oktobra udruzili sa drugosrbijancima poput ovog pomenutog Todorovica i sve sto imamo danas ,rezultat je tog dana.
Ali cini mi se da ste mladja osoba,imate vremena,valjda ce vam "zazvoniti" jednog dana,a do tada uzivajte u svim "blagodetima od "onoga dana".Dovoljno dugo ce da traju,take your time.
Preporuke:
9
0
64 četvrtak, 30 jun 2011 21:29
slobodan 50
VIDOVDAN.priča o herojstvu, žrtvi i izdaji...tako glasi tema ovog teksta, a u stvari, najkraća istina o teškoj srpskoj istoriji, od tada do dana današnjeg.princio je isti, samo je mnogo teže, jer srbiju je napao najveći vojni aparat u istoriji čovečanstva.pitanje za današnje "brankoviće":
zbog čega je srbija napadnuta?čipovani roboti rade svoj posao.loše ga rade, ali dobro zarađuju.osvrnuo bih se, na istorijskim mislima( a skoro sve su mu takve)g.observantesa, srbina, koji i u najtežim trenucima rasula srbije, zaslugom dosovaca, drži fenomenalnu koncentraciju, kulturu, snagu i obrazovanje, pa i smernice za srbe.evo jedne:"Oni bi u stvari da priđu Srbima (ne zbog ljubavi već zbog krađe kvaliteta) ali istorijski ponavljanim štetočinskim činjenjem (samoprevareni, u zabludi da su uspešnom politikom vođeni) su sve dalje od njih. I to ih boli , ta civilizizacijska beznadežnost i nacionalna nepotvrđenost i posle svih prevara i zverstava koje učinili prema plemenitom srpskom rodu."
Preporuke:
7
0
65 četvrtak, 30 jun 2011 21:48
slobodan 50
u vremenu ispred nas, razni đokovići, observantesi i slični pravi, ALI PRAVI, ortodoksni srbi će odneti prevagu, jer će proraditi i pobediti srpski dnk lanac...KRV NIJE VODA.šansi raznih mumija u kojima je usađen antisrpski virus su ravne nuli, jer čim nestane, jedna od potrošnih veličina, tipa struja, novac i slično, oni više ne postoje.sa druge strane, srpski duh i srpski dnk, konkretno, i dalje teče u milionima pravih srba I ČUVA SRPSKE SVETINJE, BEZ OBZIRA NA VLASTI, MEDIJE I NEPRIJATELJE SRPSTVA.šta beše, govorio deda sima?a on to naučio od deda jovanče veljkovića?ha,ha,ha...opušteno ljudi, sledeće godine, moramo da platimo preko milijarde evra duga...pitaću Vas onda za mišljenje o vidovdanu, ako se to meri tako, vašim mernim sistemom...
Preporuke:
7
0
66 četvrtak, 30 jun 2011 21:56
Dušan Ariljević
Bojan Todorović: "Na kraju – ono čega smo opet svi bili svedoci: . ..."

Posle ovog redka B.T. navodi nekoliko negativnih primera koji pokazuju kakva je Slobodan Milošević bio "veličina". Mogla bi se napisati knjiga o tome. Ustvari već su napisane. Novinar i publicista S. Đukić ga je sasvim realno opisao. No, ni pojedinci iz njegove družine (B. Jović ili D. Ćosić) ga nisu predstavili kao naročito veliku ličnost. Zato mi napor Bojana Todorovića da navede neke grehe Slobodana Miloševića (ima ih napretek), izgleda uzaludan. Daleko je jednostavnije nabrojati šta je to dobro što je S. M. učinio za Srbiju, Srbe i oostale građane. Taj kratak spisak ima jednu stavku. To je njegova odluka da se u aprilu-maju 2000-te ne donese takozvani antiteroristički zakon. Ta odluka je isključivo njegova i samostalno ju je doneo. Da je tako, zna se po tome što je Mira Marković bila ljuti zagovornik ideje da se usvoji zakon. On bi značio uvod u građanski rat u Srbiji.
Preporuke:
1
8
67 četvrtak, 30 jun 2011 22:26
slobodan 50
nekad se šah učio u osnovnoj školi, pri tom su postojale i šahovske sekcije, klubovi...računalo se, da ko odlično stoji iz matematike, fizike, hemije, šaha(kasnije preferansa, briđža) ima "kefalo" za brzo kapiranje realnosti, za brzo reagovanje, strategiju...sportskim trenerima, oficirima je to bio "obavezan"hobi.vidi se, da mnogi ovde nisu slušali te preporuke, a još manje radili na sebi, kako bi vežbali moždane vijuge i držali ih stalno u "formi"...medicina je dokazala i pokazala da mozak treba koristiti što više u svakoj prilici...e sad, karakter čoveka je nešto sasvim drugo.kompleksi, treće.mržnja četvrto, a sve to na jednom mestu, sužena svest...
Preporuke:
9
0
68 četvrtak, 30 jun 2011 23:11
aleksandar, oslobodjen za malo
Postovani "OBSERVANTES" , dajete sebi za pravo da delite lekcije ljudima recnikom koji inplicira vasu ucenost, pa samim tim podrazumeva i potpunu suprimaciju nad onima koji SRPSKIM jezikom pokusavaju da komuniciraju, ako se ovaj vid moze nazvati komunikacijom. Na vasu zalost vas ego ce morati da istrpi, ako ovo citate, i malo kritike. Ja se oslobodih za malo, a vi iz vase ljusture pasivnih posmatraca i aktivnih kriticara , nikada necete ni pokusati, zauvek ce te ostati samo kriticari. Etiketiranje u nedostatku argumenata je manir onoga kome se divite, pa me i ne cudi ovaj vas jeftin pamflet. Budite pozdravljeni i nastavite da mislite svojom glavom ,pa makar to bilo i pogresno...
Preporuke:
1
6
69 petak, 01 jul 2011 00:01
slobodan 50
aleksandre, još dugo vremena, bićete zarobljeni u svojim kompleksima, mržnji i bežanju od realnog života, problema i rešavanje istih.na svojim rečima i komentarima, letećete visoko, ubeđeni da nešto pozitivno i veliko radite, da nešto "uzvišeno"radite i pišete, ali za takvo ponašanje vas, bokija i sličnih sanjara-mumija, preciznije-čipovanih robota, ima u medicini sve objašnjeno i formulisano.o nevaspitanju i nemoralu, neću ovog puta.zapitajte se, šta vas vodi ka ovim neargumentovanim atacima, na jednog humanog i duboko umnog, preciznog i konciznog srbina i poštenog građanina, komentatora na nspm-u, kakav je g.observantes? niste dorasli, da suočite argumente, iz više razloga, a da imate i čomskog pored sebe, ne bi ste imali prave, protivargumente, jer, jedno je istina, a drugo su "pametne bombe" obogaćene uranijom, ne osiromašene, već obogaćene uranijom, da bi šteta po ljudski rod bila što veća.a ja se večito pitam, zbog čega one postoje i kome trebaju.čipovani roboti mi daju odgovore
Preporuke:
8
0
70 petak, 01 jul 2011 00:06
Božo Bjelak
„Vidovdan u srpskoj istoriji definitivno nije običan datum i toga je, videli smo, Zoran Đinđić bio itekako svestan, a donekle čak i Čeda Jovanović“. Oni itekako nisu bili svesni. Vilson i Francuzi su predložili da se Versajski sporazum potpiše 28. juna 1919. godine (članice Antante prihvatile) u čast i kao zahvalnost Srbiji, koja je preživjela golgotu (Srbija je izgubila više od milion i po vojnika i civila) i koja je vodila slavne bitke, posebno na Ceru (potučen Poćorek). Zahvaljujući Germanima, Srbija je već prvih dana Drugog svejetskog rata izgubila teritorije (povratili susjedi, odnosno Jugosi su se okrenuli jedni protiv drugih), koje je dobila Versajskim sporazumom (kao što je Francuska dobila Alzas i Loren). Germani nikada nisu oprostili Srbiji što tursku čizmu nije zamijenila germanskom. Srbija je u doba Prvog svjetskog rata, kojeg je inscenirala Austrougarska (pucao je G. Prnicip, koji je imao austrogarko državljanstvo) bila koncentarcioni logor, kao što ji sada.
Preporuke:
2
0
71 petak, 01 jul 2011 00:22
Observantes
Na šta se žalite? Da bih pisao po vašim pravilima morao bih napisati mnogo više komentara a i ovako me je previše na ovom portalu. Što se tiče kritike i aktivizma, suština je u tome da se Vi vidim hvalite tim aktivizmom (valjda devetomarovskim, petooktobarskim...) . Činili ste kvorum srpskoj antiegzistencijalnoj tendenciji (kako ovo da Vam prevedem a da ne traje 1000 karaktera da bi ste Vi bolje razumeli) ali nažalost za vas je to „uličarenje“ orden koji ste zaslužili ali koji nikad niste dobili! Ko će vama to da dodeli, aktivisto? Na šta i na koga se Vi žalite? Valjda na one koji su vas upotrebili i na vama zaradili. Ne ide to tako. Postoje ulice ali su mnoge slepe. Magistralni moral uvek putuje samo jednom ulicom i uvek je dobitni. Ali daleko ste vi od te rute.
Preporuke:
11
0
72 petak, 01 jul 2011 05:02
Leonidas
Termopili su priča o herojstvu, žrtvi i izdaji. Vidovdan je nešto drugo i nešto više.
Preporuke:
4
0
73 petak, 01 jul 2011 09:39
Bojan Todorović
@aleksandar oslobođen za malo

Ne, ne, niste shvatili ( ili komentar još nije bio kompletan ) ja INSISTIRAM na tome da je Milošević upravo držao u rukama ključ zbivanja i razvoja događaja. U svakom trenutku je mogao da zaustavi nesreću, preokrene tok i poštedi nas daljeg sunovrata.
Ali nije.
Uvek mu se činilo da će tvrdoglavim istrajavanjem povratiti ono što je maločas izgubio, i tako do kraja....
Kao pijani kockar koji zapadne u dug pa krene da povećava ulog...

@Dušan Ariljević
Da, sećam se toga !
Jasno je ko je u tom dvojcu ipak imao mrvicu razuma a ko ne.
Ali to nije prvi put da je požarevačka nesuđena Jovanka planirala ozbiljno bratoubilaštvo.
Potražite informacije o događanjima u hotelu Moskva na dan čuvenog “kontramitinga“ na Terazijama ( 24. 12. '96 ). Zoran Lilić je bio sa njima i izneo detalje i njene reči i ton kada je insistirala da se ubace batinaši i izazovu pokolj između gnevnih demonstranata i zbunjene gomile dovedene na Terazije.
Da se naježite...
Preporuke:
1
6
74 petak, 01 jul 2011 15:47
aleksandar, oslobodjen za malo
"OBSERVANTESU" , taman posla da se zalim, nemam takvih potreba, a i kad bih imao ne bi se vama zalio, jer ocigledno ste, zaslepljeni svojim egom, negativne tendencije u nasem drustvu, pripisali sebi kao predvidljivu stvar, odnosno da ste sve unapred znali i da ste zbog toga ostali pasivni, i ne zelite da priznate da je onaj protiv koga sam se ja borio bio takodje poguban za srpski narod isto kao i sadasnji vlastodrsci. Ali vi sebe amnestirate sadasnjim stanjem, za ucenog coveka kakav ste vi, trebalo bi da je vise nego jasno da to ne podrazumeva jedno drugo. To sto vi meni ne mozete da objasnite, jer nemate dovoljno karaktera na raspolaganju, sazmite u jednoj recenici koja opisuje pozitivno delovanje SM i meni ce biti dovoljno, ja vas kao odraslu osobu ne zelim da menjam a pogotovo da obrazujem, pa barem isto toliko ocekujem i od vas.
Pozdrav i mislite i dalje svojom glavom, makar to bilo i pogresno....
Preporuke:
0
7
75 petak, 01 jul 2011 21:41
Branislav G. Romčević
Nikad da neko negde ikad napiše KAKAV je praznik Vidovdan. Tako ni gospodin Vukadinović ovde. Zato, da iskoristimo priliku i malo zavirimo u Vidovdan.

Po kalendaru SPC, Vidovdan je dan (15. jun po julijanskom, 28. po gregorijanskom, kad se slave: Sveti Amos; Sveti velikomučenik Knez Lazar i sveti srpski mučenici; Sveti mučenici Vit, Modest i Kriskentija; Prepodobni mučenik Dula; Sveti Jefrem, patrijarh srpski; Blaženi Avgustin, episkop iponski. No, nigde se ne kaže zašto se praznik tako zove.

U mrežnoj enciklopediji „Vikipedija stoji: „Praznik (Vidovdan) je svet etničkim Srbima (srpskim pravoslavnim hrišćanima), koji su pretvorili paganskog slovenskog boga rata, plodnosti i obilja, Svetovida (Vida) u sicilijanskog mučenika Svetog Vita, koji je isterao đavola iz Dioklecijanovog sina. Ovo pretvaranje desilo se u vreme konačnog pokrštavanja Srba za vreme vladavine Vasilija Prvog (876-886), od strane vizantijskih misionara Ćirila i Metodija.“ VIDI NASTAVAK
Preporuke:
5
0
76 subota, 02 jul 2011 07:36
Branislav G. Romčević
NASTAVAK. Dakle, hrišćanska crkva je Srbima (po praksi crkve da hristijanizuje sve paganske praznike) umesto velikog Svetovida, prvog među slovenskim bogovima, uvalila Svetog Vita, sa Sicilije, zvaničnog zaštitnika glumaca, komedijaša, igrača i padavičara. Naravno, kult potonjeg mnogo je slabiji kod pravoslavaca negoli kod rimokatolika, gde je kampanja te vrste vođena mnogo agresivnije. Otud kod Zapadnih Slovena (Čeha, Slovaka, itd.) Sveti Vit slovi za jednog od najvećih svetaca (iako mu „dela“ nisu bogznakakva).

Elem, kad Obilić u pesmi kaže „Sjutra jeste lijep Vidov danak,“ svakom iole razbornom jasno je da ne može misliti na nekakvog sicilijanskog sveca, nego na Svetovida, slovensko božanstvo slavljeno tri hiljade godina pre mita o Hristu. Svetovid nas i dalje prati, čuva, nagrađuje i kažnjava!

Napomena: Priroda Svetovida nije ni izdaleka dovoljno izučena. Više nego bog rata, on je bog pobede u sukobu, a to je mnogo šire tumačenje i daje mu daleko veći značaj i „ingerencije“.
Preporuke:
5
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner